نجفی پازوکی گفت: روز بدون کیف در مدارس مانوری برای طراحی آموزش معلمان فارغ از کتب درسی است.

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اجرای طرح روز بدون کیف برمبنای ساحت‌های شش گانه گفت: روز بدون کیف مانوری برای طراحی آموزش معلمان فارغ از کتب درسی است.

او  درخصوص اجرای طرح یک روز بدون کیف در مدارس افزود: کتاب درسی به صورت یک سنت بسیار قابل احترام است و معلم باید متوجه شود که کتاب درسی فقط یک ابزار محسوب می‌شود و این معلم است که باید در جهت کسب شایستگی‌های پایه در دوره ابتدایی موقعیت یادگیری خلق کند و وابسته به کتاب نباشد.  

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: معلم باید خلاق باشد و در ۶ ساحت تربیت بتواند خلاقانه موقعیت یادگیری ایجاد کند. وقتی کتاب درسی از میز دانش‌آموزان حذف شود که در واقع هدف روز بدون کیف است، معلم دیگر نگران بودجه بندی کتاب درسی و کمبود زمان نیست.  

خانم نجفی گفت: در سند تحول بنیادین در مورد آموزش دانش آموزان به ویژه در دوره عمومی که دوره ابتدایی طلایی‌ترین دوره آموزش عمومی است، تاکید شده که باید دانش آموزان را در شش ساحت زیستی، تربیت بدنی، هنری و زیبایی شناسی، علمی و فناوری، اجتماعی و اقتصادی تربیت کنیم.  

به گفته او،   سال‌ها معلمان عادت داشتند به کتاب درسی به عنوان جهت دهنده کل مسیر آموزش، و نه به عنوان یکی از ابزار‌های تربیت توجه کنند. این در حالی است که زمانی به کتاب درسی زیاد متکی باشیم این امر خودش شما را به سمت حافظه محوری پیش می‌برد به طوری که فقط مباحث دانشی مطرح می‌شود.  

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در روز بدون کیف معلمان باید موقعیت یادگیری شبیه زندگی واقعی برای دانش آموزان ابتدایی خلق کنند تا دانش‌آموز در آن موقعیت یادگیری، زندگی را یاد بگیرد و شایستگی‌های پایه در او ایجاد شود.  

خانم نجفی پازوکی  افزود: امروز روز بدون کیف در سطح پنج هزار و ۴۷۳ مدرسه ابتدایی استان خوزستان برگزار می‌شود، درواقع بالغ بر  ۶۳۸ هزار دانش آموز ابتدایی خوزستانی روز پرشوری را تجربه خواهند کرد.  

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز از چند مدرسه استان خوزستان در راستای اجرای طرح روز بدون کیف بازدید خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.